Říkali jste si někdy, co rozhoduje o tom, že se vám po vyhledání klíčových slov ve vašem vyhledávači zobrazí relevantní stránky v určitém pořadí? Dovolte mi vám ten důvod v následujícím článku představit, jelikož jste měli v tu chvíli co dočinění se stránkami, které nezapomínají na důležitost SEO optimalizace.
Seznamte se
SEO optimalizace je jeden z klíčových prvků, který hraje důležitou roli ve výsledcích vyhledávání, ať už na Googlu, Seznamu ale i na předních sociálních sítích. Pokud rozlouskneme tuto anglickou zkratku, pak zjistíme, že je to sloučenina tří anglických slov: „Search Engine Optimization„, tedy v českém překladu jakýsi proces optimalizování klíčových prvků vašich stránek pro zlepšení shody s vyhledavačem. Lidsky řečeno – čím lépe komunikuje vaše webová stránka s vyhledávačem, tím větší je šance, že bude zobrazena na předních příčkách se výsledcích, a to jde ruku v ruce se zvýšení návštěvnosti a vy tak získáte více potencionálních a relevantních zákazníků. A to je přece cílem každé firmy, že?
Pozor! Nepleťte si SEO s reklamou ve vyhledávačích. Zpravidla první 2-3 výsledky, které uvidíte ve výsledcích vyhledávání, jsou placené reklamy využívající principy PPC (pay-per-click neboli platba za proklik) a s tím má SEO jen velmi málo co společného. Zde se bavíme ryze o organickém (neplaceném či přirozeném) vyhledávání.
Jak na SEO
Nejprve je potřeba provézt analýzu klíčových slov na vaší stránce. Tedy – co nabízíte, kdy chcete, aby vás zákazníci nalezli a jaké výsledky vám má tato optimalizace přinést? Je vaším cílem zvýšení návštěvnosti, nebo naopak snížení okamžitého opuštění webu? Chcete, aby váš brand byl obecně více vidět, nebo naopak požadujete zvýšení konkrétních a dlouhodobých zákazníků, kteří přinášejí stabilní zisk? S tím vším vám po definování strategie může každý kvalitní SEO stratég pomoci.
Dále je potřeba zmínit, že SEO není jednotný prvek, ale provázaný soubor s nutností přesahu do více oborů. Správná optimalizace nevychází jenom co se týče editace textů, musí být analyzovány strategie marketingové komunikace s cílovou skupinou, UX prvky na webové stránce a v neposlední řadě musí stratég chápat základní prvky PPC reklam.
Zavěrem
V současné době se marketingoví odborníci polarizují na dva tábory. Jedni tvrdí, že SEO je již postradatelnou části digitálního marketingu a reklamy ve vyhledávání plně postačují, jiní na něj zase nedají dopustit. Pravda je většinou někde mezi těmito tábory. Určitě by se zejména u větších stránek s adekvátním rozpočtem do marketingu neměla opomíjet reklama, na druhou stranu je veřejně známé, že spousta uživatelů internetu již automaticky první tři reklamní příspěvky přeskakuje (možná jste mezi nimi i vy) a v tom případě volí první organické výsledky – v tomto případě již neexistuje žádný protiargument, proč by mělo být SEO opomíjeno.
Navíc, za SEO „neplatíte“ – pouze adekvátně optimalizujete klíčová slova, aby se ztotožňovaly s analytickými principy vyhledávačů. A v této fázi vám můžeme adekvátně pomoci i my! Stačí nás oslovit a společně provedeme základní nezávaznou analýzu a doporučíme vám, co změnit nebo přidat, aby si vás začaly vyhledávače více všímat. Můžeme rovnou začít?